מתקני תצוגה – מה המטרה שלהם?

ספטמבר 27, 2017

הרבה פעמים אנחנו נכנסים לחנויות מסוימות ומולנו עומדים במתקני תצוגה, בין אם זה בכניסה או בין אם זה בקופה, מתקני תצוגה עם אלמנטים שונים. אנחנו תוהים בינינו לבין עצמנו, למה הם נמצאים דווקא שם, הרי לא פעם הם נמצאים במקום שיכול להפריע לתנועה או להפריע לנו בדברים אחרים, אז מדוע המוכרים בחנות בחרו לשים את המתקן דווקא שם, מה המטרה שלו?

למתקני תצוגה יש תפקידים שונים, מעבר לתפקיד המעשי להחזיק מספר מוצרים בו זמנית, כמו מדף רגיל. האמת היא שהמשמעות של מתקני תצוגה היא יותר שיווקית-פרסומית. במילים אחרות, המטרה של מתקני תצוגה היא לגרום לנו לקנות יותר. לכן אנחנו תמיד נמצא ליד הקופה מתקני תצוגה אשר מטרתם למשוך אותנו לקנות מוצרים נוספים ברגע האחרון.

זו השיטה של סופרמרקטים למשל, הם מעמידים מתקן תצוגה ליד הקופה, מתקן שכולל לרוב 3 סוגים של מוצרים. מוצרים שילדים אוהבים (שוקולדים, מסטיקים וכדומה), מוצרים שיש לנו נטייה לשכוח (נניח חומרי גילוח), ומוצרים יומיומיים (סיגריות). בכל אחד מהמקרים, אנחנו בעצם נמשכים דרך אותו מתקן תצוגה לקנות את המוצר, אף על פי שלא בהכרח תיכננו את זה. המקרה הקלאסי הוא מוצרים לילדים, אנחנו יכולים למצוא מתקני תצוגה עם שוקולדים כשהמטרה היא, שהילד יגרום להורה למשוך אותו לרכוש עבורו חטיף או חבילת שוקולד, בין אם זה בשביל להרגיע אותו ובין אם בכלל.

מתקני תצוגה כאמור מיועדים לשיווק ופרסום, זה נכון אגב לא רק עבור מוצרים אשר מיועדים למכירה ברגע האחרון. למשל, אנחנו יכולים למצוא ליד מדפים מסוימים, קבועים, מתקני תצוגה עם מוצרים חדשים או מוצרים במבצע שהחנות רוצה לקדם. הרעיון הוא פשוט, לגרום ללקוח לשים לב לאותם מתקני תצוגה, הם בדרך כלל בולטים יותר, יוצאי דופן  כמו לוחות גיר מיוחדים, לא חלק מאותם מדפים קבועים במקום, ואז ניתן לקחת מוצר כזה או אחר מאותם מתקני תצוגה אשר מציעים מוצרים אשר במבצע.

לסיום, מתקני תצוגה מיועדים למשוך לקוחות לרכוש מוצרים שהם לא חשבו עליהם, אם הם יעשו זאת, הרי שהמתקנים עשו את תפקידם.

-->